mandag 25. april 2011

Litterær påske-quiz

Helt på tampen av påsken, slår jeg til med en quiz. 10 kjappe, men vanskelige. Dvs. vanskelig for vanlige folk. Dere som tilhører den glade skaren av bokbloggere, derimot... ja, det blir vel full pott, det.

Hvem skrev ?   


1) "Brighton Rock".
2) "Dalen Portland".
3) "En historie om lesning".
4) "Katarina Blums tapte ære".
5) "Utenfor sirklene" (The Outsider)
6) "Wittgensteins nevø"
7) "Død på kreditt".
8) "Hendelser ved vann".
9) "Det er vanskelig å dø i Dieppe".
10) "Mørke midt på dagen".

Dett var dett, lett som en plett. Gi gjerne kommentar som "Altfor enkelt!", "Giid, så festlig", "Jeg er visst et geni!" eller noe i den dur, men ikke gi oss svarene. For de skal vi snart komme tilbake til.

PS.  Av en eller annen grunn har jeg vansker med å få lagt inn kommentarer på egen blogg (!) Bare så dere vet det. For jeg liker å få tilbakemeldinger, - det er iblant direkte kjedelig å blogge uten å få noen respons - og det virker ganske uhøflig å bare ignorere kommentarene. Nå vet dere hvorfor jeg er tyst i kommentarfeltet. 
Og svarene finner du HER.

5 kommentarer:

  1. Fnys, jeg vet bare svaret på nr. 1. Jeg burde visst svaret på nr. 3 også, siden boka står i ei av hyllene mine et sted. Og nr. 6 lød så kjent at jeg måtte google frem svaret for deretter å sparke meg selv bak.

    SvarSlett
  2. Synes heller ikke dette var spesielt lett, men mener å vite svarene på 1,2,4,7, 8 og 10 uten fuskelapp!

    SvarSlett
  3. Er på nivå med Hauken. Dessuten mener jeg å kunne gjette nr. 3 og 9, men de to som står igjen må jeg ha hjelp til.

    SvarSlett
  4. 5, 6 og 9 volder hodebry. Resten tar jeg på en god dag.

    SvarSlett
  5. Tja, jeg syntes heller ikke at disse var enkle. Jeg tok bare fire av dem på strak arm. Det er godt at du med jevne mellomrom lager spørsmål som minner oss om at vi er mindre belest enn vi tror;-)

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !