torsdag 7. juli 2011

"Klassikeren" av Ola Jostein Jørgensen

(Design: Jesper Egemar)

Dette er forfatterens romandebut; en liten og pent designet bok på 140 sider, som jeg IKKE har lyst til å anmelde.
Dels fordi jeg kunne komme til å være for krass overfor en debutant, og dels fordi jeg ikke helt skjønte vitsen med boka !
Jeg kunne helt sikkert ikke prestert noe bedre selv, men det er jo ingen målestokk for litterære kvaliteter.
Knirk har omtalt boka HER og Aschehoug forlag presenterer den SLIK.          

Siden romanen handler om biblioteker, auksjoner, antikvariater, forsvunne bokskatter og bibliofile samlere, så burde den være midt i blinken for oss. Men jeg kan ikke anbefale at du bruker kr. 350 kroner på denne boka. Lån den på biblioteket! Les den i solveggen (hvis sommer'n kommer i år, da), - det er unnagjort på noen timer.
Kanskje du - i motsetning til meg - blir positivt overrasket.

Jeg er overbevist om at vi kommer til å høre mer fra Ola Jostein Jørgensen, for tross alt skriver han meget rutinert. Problemet er bare... at jeg aner ikke hva jeg har lest.

1 kommentar:

  1. Oj, jeg er virkelig uenig! Dette er en bok jeg falt for så til de grader at jeg brukte koden i boken for å skrive fan-tweet til forfatteren. Jeg skulle likt vite hva det var som gjorde at du ikke "forstod" den?

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !