torsdag 30. juni 2011

Hvordan synet på 'Min kamp' I-V har forandret seg


"Det er bare å se frem til og glede seg til fortsettelsen. Og siden det blir mye å lese, anbefales det å komme i gang med første bok snarest mulig" 
(Hans H Skei)
"Etter mitt syn er Min kamp storartet og uforsvarlig litteratur - på en gang. Og kanskje ligger den sterke tiltrekningskraften nettopp her."
"Tredje bok er fengslende lesning. Like fullt mangler den dragsuget i første bok." 
"I fjerde bok går språket etter hvert på tomgang. Gradvis tar klisjeene over, bildene bygges opp over samme lest og den umiddelbare stilen glir over i forutsigbar normalprosa."
(Ingunn Økland)
"Kunstnerisk sett er det et problem at boken mangler konsentrasjon og plott."
(Anne Merethe K Prinos)

Og hva anmelderne mener om den 6. boka, - ja, det får vi vite til høsten...

(Kilde: Aftenposten)

1 kommentar:

  1. Morsom observasjon.
    Sjølv har eg bare lese dei to første binda, men det kan jo kanskje ha noko med graden av originalitet å gjere. Første bind var jo noko heilt nytt, medan fjerde bind er meir av det same. Eg veit ikkje?

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !