torsdag 2. september 2010

Film på tv ikveld

Jeg mistenker at Stephen King er en av de forfatterne i verden som har fått flest romaner og noveller filmatisert. Alt har vel ikke vært like vellykket. Men denne er bra! (Kathy Bates - som ellers ser så snill og grei ut - er skremmende uberegnelig som forfatterens fan no. 1.)
TV2 Zebra kl. 23.50: Misery (Misery) Amerikansk thriller fra 1990. Etter å ha skrevet ferdig sin siste bok, begir forfatteren Paul Sheldon seg på vei hjem fra sin skrivestue i fjellene i Colorado, ganske så fornøyd med sitt arbeid. Et uhell på veien fører ham inn i et sant mareritt, regissert av hans største fan Annie Wilkes. Medvirkende: James Caan, Kathy Bates, Richard Farnsworth, Lauren Bacall, Frances Sternhagen. Regi:Rob Reiner.
Hvis jeg er våken på den tiden, skal jeg sannelig se den omigjen, - selv om jeg husker den veldig godt.   

2 kommentarer:

  1. Å, denne husker jeg godt. Takk for tipset!

    SvarSlett
  2. Hallå där - sitter du fortfarande och ser på TV?

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !