lørdag 17. juli 2010

En utfordring

Stine har utfordret/tagget meg til å svare på noen spørsmål. Og det gjør jeg her:


Hvilken bok leser du akkurat nå?

Jeg har nettopp påbegynt Far Goriot av Honoré de Balzac. Må med skam bekjenne at jeg ikke har lest noe av ham før. Gammelmodig og detaljert, men jeg tror dette kommer til å passe meg og gi mersmak.
I tillegg har jeg valgt meg Ti små negerbarn av Agatha Christie som elegant sommer-lektyre.


Hvor liker du best å lese?

Lett dandert på en sofa i heimen.
Hvilken bok skulle du ønske kunne bli filmatisert?

Jobs Bok  kunne ha blitt et spennende filmprosjekt!.

Hva er favorittboken din?

Jeg vil nevne to, som jeg kan lese om og omigjen:
Mysterier av Knut Hamsun
og Parfymen av Patrick Süskind

Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene? Hvilke?

Jeg har lånt Boken om San Michele av Axel Munthe på biblioteket. Det tror jeg blir fascinerende lesning.
Dessuten ser jeg frem til 2.del av Tore Rems Bjørneboe-biografi, som kommer til høsten en gang.

Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?

Helt umulig å svare på! Men jeg lar dette innleggets foto være et eksempel på en fin forside. Enkel, stilren og iøynefallende.

(Nå er det meningen at jeg skal utfordre tre andre bloggere til å svare på de samme spørsmålene. Og det er: Aroundbooks, Lines bibliotek og Sjeldnere enn sorte svaner.  

1 kommentar:

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !