søndag 17. januar 2010

Bloggaward


Bokdama har tildelt meg en såkalt bloggaward. Takk for det. Den skal jeg altså gi videre til 7 andre, og så skal de igjen gi den videre til 7. Da tar det ikke lang tid før vi alle har fått den!
Kriteriene som følger med å få denne prisen er:
- Kopier awarden til bloggen din.
- Link til den personen som ga deg awarden.
- Fortell 7 interessante fakta om deg selv.
- Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.
- Link til deres blogger.
- Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.

"Interessante fakta"? Neppe. Helt og holdent uvesentligheter, vil jeg kalle det. Men la gå:
1. Jeg tok til å bli grå i håret allerede som 21-åring.
2. Jeg fikk mitt første dikt på trykk i lokalavisen som 17-åring.
3. Jeg var bokanmelder i det glansede trendmagasinet Tique for 23 år siden.
4. Jeg ble invitert til forlagsmiddag med Ken Follet på 80-tallet. Men tørte ikke å stille opp!
5. Jeg har intervjuet Odd Eidem.
6. Jeg er mye alene. Men nesten aldri ensom!
7. Jeg angrer på at jeg avtjente verneplikten. Skulle ha stått på krava og tatt siviltjeneste isteden. Eller gått i fengsel for min overbevisning, men var dessverre en pyse.

Jeg lar "awarden" gå videre til flg. 7:

Aroundbooks. Fordi han var den første blogger jeg leste.
Spectatia. Fordi det er ei grei jente, som skriver morsomme kommentarer og intelligente blogginnlegg. En av mine første lesere.
Ståle. Fordi han gjør hjemmeleksene sine grundig før han skriver et innlegg.
Henning. Fordi han skriver godt. Har en høyst personlig smak når det gjelder bøker, film og musikk. Gikk i samme klasse som André Bjerke, Hallvard Rieber Mohn og Montaigne.
Epistler. Fordi han er en proff som skriver med en ganske annen tyngde enn det som er vanlig blant bloggerne.
Ingrid. Fordi hun alltid gir oppmuntrende kommentarer når ingen andre gjør det.
Lyran. Fordi hun er så sprudlende positivt kreativ.

5 kommentarer:

  1. SV: Ang blogg, layout etc; jeg har funnet de fleste guidene og "bruksanvisningene" på denne adressen her:

    http://moseplassen.com/2008/07/tips-til-andre-bloggere-p-blogspot/

    SvarSlett
  2. Takk, Anita! Jeg skal lese guiden grundig.

    SvarSlett
  3. Tack så mycket Geir, jag har nu skickat vidare :-)

    SvarSlett
  4. Bestikkelser har alltid fungert!
    Prisutdeling pågår nå hos meg.
    Vel møtt!

    SvarSlett
  5. Takk, forresten! Og godt å vite at jeg fremdeles kan betegnes som grei, selv om jeg angriper quizene dine litt utradisjonelt... ;-)

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !