søndag 19. juli 2009

"Snakkiser på Café Europa"


I en måned har jeg "prøve-abonnert" på Aftenposten Morgen, og jeg har vennet meg til at avisen ligger på dørmatta hver enda morgen. Så heretter blir jeg fullverdig abonnent. Bra service, forresten, at den ligger der, så jeg slipper å gå trappene ned på morgenkvisten.

I gamle dager, da jeg var ung, ble Aftenposten kalt tanta i Akersgata. Det var kanskje de litt mer spenstige avisene VG og Dagbladet som tok i bruk det økenavnet. Men tabloidavisene kan holde truten på seg, for tanta er idag langt sprekere enn dem.
Jeg kan like godt innrømme det, når jeg leser en avis konsentrerer jeg meg om kultursidene. Det er "mye fært i væla", men krig, sult og elendighet får i liten grad min oppmerksomhet. Jeg registerer at mange prioriterer annerledes. De snakker ivei om hva de har sett på Dagsrevyen eller lest i avisen. Flyulykker, jordskjelv og terroraksjoner opprører dem så voldsomt at det er glemt allerede neste dag.

I dagens avis kan vi lese: "Den felleseuropeiske kulturdebatten som så lenge har vært etterlyst, er her allerede - på nettet."
Så nevnes 5 nettsteder: Cafebabel.com (Lenke), Eurotopics.net, Eurozine.com, Perlentaucher.de og Signandsight.com. Klikk, klipp og lim, og føl deg litt europeisk en stakket stund!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !