onsdag 1. juli 2009

Fra kommentar til innlegg


I en kommentar til et av mine tidligere innlegg, har Spectatia forslag til flg. fjellvettinspirerte regler i bloggosfæren:
1. Skriv ikke lange poster uten trening.
2. Meld fra hvor du går.
3. Vis respekt for klimaet i de forskjellige bloggene.
4. Lytt til erfarne bloggere.
5. Vær rustet mot uforskammetheter og kulde selv på korte bloggbesøk. Ta alltid med godt humør og den overbærenhet som bloggosfæren krever.
6. Bruk lenker og feedlesere.
7. Våg å gå alene, ellers kommer du ikke av flekken i bloggosfæren.
8. Vend i tide. Det er ingen skam å forandre mening.
9. Spar på kreftene og ta en bloggpause om nødvendig.
Jeg syntes reglene var såpass bra at de fortjente en litt bedre plass enn kun en stakkars kommentar.
Har DU et forslag til hvordan den 10. regelen bør lyde ?

(Og JA, jeg vet at det kun er 9 også i de originale fjellvettreglene, - men det er da en irriterende mangel.)

Mitt forslag: 10. Gi respons til de som legger igjen kommentarer på din blogg!

5 kommentarer:

  1. Du skal ikke ha andre guder enn Sjeldnere enn sorte svaner?

    SvarSlett
  2. Hehe, ventet jo nesten noe sånt fra den kanten.

    SvarSlett
  3. 10. Legg inn ein quiz no og då :)

    SvarSlett
  4. Tenkte på det der med at det burde være ti, jeg også. Jarles forslag var bra, synes jeg.

    SvarSlett
  5. Men kjære googlende Spectatia, du er jo aldri med lengre.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !