lørdag 13. september 2008

Pollestad om Hallvard Rieber-Mohn


Jeg har nettopp lest "Pateren" - en minnebok om Hallvard Rieber-Mohn, (red.: Bjørg Jønsson.) Og i fra den boka sakser jeg dette artige avsnittet, formulert av pater Pollestad:
"I pakt med sitt boklige vesen levde han et nesten programfestet usunt liv. Han pleide å si at han følte seg utrygg dersom han ikke hadde asfalt under føttene, og da han i 1971 ble innvalgt til Oslo Kommunestyre på Naturvernlisten, takket han nei på det mest bestemte. Hans program ville vært å legge grønn asfalt i hele Nordmarka, med én Narvesen-kiosk pr. 500 meter!"
Hvis du er interessert i å lese mer om Rieber-Mohn, så har tehme melck en god presentasjon HER.

2 kommentarer:

  1. Klok fyr, det der. Selv synes jeg at skogen hadde vært mye kjekkere hvis den var utrustet med veiskilt litt her og der, sånn at man hadde en fair sjanse til å finne veien ut av den igjen.

    SvarSlett
  2. hehe, der er vi enige! Jeg liker å gå turer, men ikke i skog og mark. Da må jeg isåfall gå sammen med normale folk, for jeg eier ikke fnugg av stedsans.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !