fredag 25. juli 2008

Er det noen kunstkjennere der ute?


For endel år tilbake, fikk jeg et flott postkort av en venninne. Jeg tenkte lenge jeg skulle finne en ramme til det kortet. Eller finne en større utgave som poster.
Men det ble aldri til det. Og det har forsvunnet på en av mange flyttelass.
Etter hukommelsen forestilte det en gammel mann i en hengekøye. Jeg mener han hadde nattlue og briller, og at han lå inne på noe jeg tror var et meget spartansk kvistværelse. Enten leste eller skrev han. Hvis han skrev, var det med fjærpenn. Kanskje han attpåtil hadde en slitt paraply over seg. Ja, innendørs.
Jeg tror dette er veldig kjent for den som har peiling.
Mine kunstkunnskaper er meget begrensede.
Meget takknemlig om noen kjenner kunstner og motiv, utifra denne mangelfulle beskrivelsen!

2 kommentarer:

  1. Hej! det kanske är en tavla av Carl Spitzweg du menar, han var en tysk biedermeier målare. Den tavla jag påminns om av din beskrivning (fast det finns ingen hängmatta på den) heter Den fattige poeten, du kan se den här:
    http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Carl_Spitzweg_017.jpg

    Sommarhälsning från Nederländerna!

    SvarSlett
  2. TUSEN TAKK, bertie!
    Og riktig god sommer til deg!

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !