søndag 10. februar 2008

Svar på quiz


Ja, riktig svar var Gabriel Garcia Marquez og novellesamlingen "Den utrolige og sørgelige historien om den troskyldige Erendira og hennes hjerteløse bestemor".
Dermed fant jeg ut at jeg IKKE har romanen Hundre års ensomhet i bokhylla. Men jeg har hatt den. Det er betimelig å lyse en forbannelse over det mennesket som har lånt den av meg, og aldri levert den tilbake.

"Min mesters navn er skrevet her,
så; Fingrene av fatet der!
For om du skulle stjele meg,
ditt hode vil det koste deg.
Se nedenfor, og du vil se
et billede av galgens tre;
så vokt deg vel for slike grep
som sender deg i galgens rep."

2 kommentarer:

  1. Jeg har sluttet å låne bort bøker, av bitter erfaring.

    SvarSlett
  2. Jasså, var det han. Hm... Da tar jeg tilbake det med at jeg ville lese, for jeg var ikke så begeistret for Kjærlighet i koleraens tid.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !