torsdag 14. august 2008

OM Peter Sellers


NRK 1 Kl:00.55 Eg er Peter Sellers (t)
(Life and Death of Peter Sellers) Amerikansk-britisk drama fra 2004. Den britiske komikeren Peter Sellers gikk fra å være radioartist på BBC til å bli en av de største komedieskuespillerne i verden. Dette er filmer som «Den rosa panteren» og «Dr. Strangelove» bevis på. Til tross for en eventyrlig suksess, slet Peter Sellers med å finne sin plass blant kvinner, publikum og sine mange «jeg". Medvirkende:Geoffrey Rush, Miriam Margolyes, Peter Vaughan, John Lithgow, Sonia Aquino og Charlize Theron. Regi:Stephen Hopkins. (15. år) Programmet slutter kl. 03:00
For en gangs skyld en god film på NRK. Men hvorfor i all verden sender de den så seint på kvelden?!
Hvis du, som jeg, er en fan av Peter Sellers, skal du tenke deg grundig om før du ser den. Det er nemlig meget mulig at du får latteren i vrangstrupen, og for alltid vil se komikeren med helt andre øyne etterpå. Du er advart!
Jeg får inderlig håpe at gode, gamle Sellers ikke var fullt så umoden og gal privat, som han fremstilles her. Og da mener jeg ikke "gæern" på en morsom måte.
Men dette er Geoffrey Rushs film; han er simpelthen suverén i hovedrollen!

2 kommentarer:

  1. Det er så stille hos deg om dagen. Er alt bra?

    SvarSlett
  2. Takk for omtanken, cassandra.
    Grunnen til at det har vært så stille, er at jeg har "campert" et sted ut nett.
    Men om "Gud vil og har helsen", så vil jeg nok snart være tilbake til blogghverdagen.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !