onsdag 5. mars 2008

Carl Michael Bellman


Jeg har hatt en fullstendig TV-fri kveld!
Det kan føre til så mangt. Men mine eneste utskeielser var at jeg leste isteden. Litt fra Kurt Vonnegut, så litt Jan M Claussens bok Kunsten å lese og til slutt Nils Kjærs Epistler. Det virker kanskje utålmodig og rastløst. Men det var ren lystlesning.
Denne gangen var jeg ustanselig innom Google og Wikipedia, hvis det var noe jeg ville kryss-sjekke eller vite mer om.
Hvis jeg ikke hadde lest på den måten, ville jeg heller aldri funnet DENNE HJEMMESIDEN om Carl Michael Bellman. Det er den flotteste, grundigste og mest profesjonelle hjemmeside jeg har sett.
En skarve bokblogger bøyer seg i støvet. Jeg er voldsomt imponert, og det er en glede å gjøre dere oppmerksom på den!

4 kommentarer:

  1. Dette var fantastisk cox!
    Du er en rev til å snoke opp interessante ting etter min smak
    Denne fantastiske siden om denne genuine mannen skal jeg bruke god til på. Mannen bak har gkort en kjempejobb her!

    SvarSlett
  2. TV-fri kveld !? Men hva med Bokprogrammet tirsdag kveld ?. Det tok for seg heimstaddiktning fra Oslo, med vekt på Frognerkvinners underbevissth..et, ... nei jeg mente underliv. Nei og nei...

    H.O.B

    SvarSlett
  3. Ja, den hjemmesiden er VELDIG bra. Jeg har brukt den mye i tidligere tider.

    SvarSlett
  4. zappa: "Mannen bak" heter Thord Lindé. Han er selv artist og Bellman-tolker og har, som du sier, gjort en kjempejobb.

    H.O.B: Du får meg ikke helt overbevist om at jeg gikk glipp av noe.

    siri: Godt vi er enige. Nå skal jeg sjekke bloggen din.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !