lørdag 16. februar 2008

Norsk synonymordbok


Synonymordboka er et uvurderlig arbeidsredskap for enhver som sysler med skriving; en forfatter; autor, bokmann, bokskriver, boksmører, dikter, penneknekt, litterat, publisist, annalist, biograf, kronikør, konsipist, forteller, en journalist; bladfyk, bladneger, bladsmører, intervjuer, korrespondent, penneknekt, pressemann, referent, reporter, spaltist, ja selv en blogger har nytte av å slå opp i den.
Dessverre benytter jeg meg av dens tjenester aldeles for sjelden. Det skyldes kanskje dovenskap; indolens, slapphet, dagdriveri, dolce far niente, taedium laboris, latmannsliv!


Du kan laste ned synonymordboka fra nettet, men jeg vet ikke hvor god den er, for jeg holder meg til den gode gamle papirboka.

3 kommentarer:

  1. Den var det noe kjent med *lete/søke/ha øynene med seg*

    Men du verden så liten skriften var blitt siden sist!?!?

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !