mandag 2. mai 2011

The Paris Review Interviews

Jeg har gått til innkjøp av denne boksen: The Paris Review Interviews vol. I-IV. Antagligvis verdens beste forfatterintervjuer. Intervjueren, som ofte selv var forfatter, arbeidet under særdeles gunstige forhold. Ikke ofte man kan tilbringe dager sammen med intervju-objektet. Resultatene ble da også upåklagelige. Og her er bare kremen av vestlige forfattere; Capote, Greene, Hemingway, Faulkner, Toni Morrison, T S Eliot, Alice Munro, P G Wodehouse, Philip Roth, Kurt Vonnegut, Harold Pinter, Ray Carver, Kerouac, og mange, mange flere.
Herregud, dette blir en fest!
Siden ingen andre gjør det, så gratulerer jeg meg selv med et usedvanlig godt kjøp! Kr. 300,- på Capris.

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med godt kjøp! Det er en flott serie! Jeg har lest de to første bindene, og har de to siste liggende på vent.

    SvarSlett
  2. Oi, dette ser verkeleg spennande ut! Eg vil også ha ein slik boks...

    SvarSlett
  3. Veldig bra. Hvis noen som leser dette, sliter med å lese engelsk, kan jeg fortelle at noen av de tidligste intervjuene ble oversatt til norsk i fakkelboka "Verkstedsamtaler".

    SvarSlett
  4. Supert! Skal ha. Både den norske og den engelske!

    SvarSlett
  5. Väldigt intressant fynd! Jag instämmer med Bai!

    SvarSlett
  6. Hmm... jeg tror nesten jeg må kjøpe to. Har de siste dagene fundert over hva jeg skal kjøpe i gave til ei bokglad venninne som har meldt seg frivillig som sjåfør i ferien min, og dette tror jeg er helt perfekt.

    Og så en til meg selv, som belønning for at jeg er så snill.

    SvarSlett
  7. Til informasjon så ligger alle intervjuene på nettsidene til The Paris Review også.
    http://www.theparisreview.org/interviews

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !