mandag 30. august 2010

Dagens sitat

"Om kvelden spiste vi middag på Cricketers, en liten pub som lå omtrent tvers over gaten fra et antikvariat, hvor jeg så en komplett utgave av Thackeray som var til salgs for en meget rimelig pris. Jeg tenkte den ville ta seg godt ut i bokhyllen hjemme, under min fars utgave av Waverly-romanene. Imorgen kunne jeg kanskje gå tilbake og kjøpe den. Tanken gav meg en følelse av å ha noe felles med far, og det varmet meg om hjertet. Jeg ville også begynne med Bind I og fortsette helt til slutt, og når jeg var ferdig med siste bind, var tiden inne til å begynne forfra igjen. For mange bøker av for mange forfattere kan skape forvirring, omtrent som for mange skjorter og dresser. Jeg foretrekker så liten variasjon som mulig i klesveien."
Graham Greene: Tante Augusta (1969)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !