torsdag 12. november 2009

Gyldendalsk førjulssalg


Joda, jeg reiste inn til by'n allikevel, ens ærend for å oppsøke Førjulssalget hos Gyldendal. Litt skuffende, var det. Aschehougs bakgårdssalg hadde langt flere titler og det til rimeligere priser.
Jeg gikk allikevel ikke helt tomhendt derfra. Kjøpte:

Knut Hamsun - Erobreren av Ingar Sletten Kolloen.
Jeg hadde den i pocket ifra før, men har ønsket meg den innbundne en god stund. Syns jeg skylder Knut å komme i innbundet form.
Istanbul av Orhan Pamuk.
Jeg har ikke noe av han i bokhylla ifra før, og kjenner ikke hans forfatterskap så godt. Litt har jeg lest, og det gjorde meg ikke overvettes begeistret. Men denne har jeg visse forventninger til, siden jeg har tilbrakt en måneds tid i Istanbul, tidlig på åttitallet.
Simone de Beauvoir - en intellektuell kvinne blir til av Toril Moi.
Jeg tror hun var en spennende dame, kanskje ikke udelt sympatisk, men vel så egosentrisk og kompromissløs som Sartre.
Dessuten liker jeg å lese forfatterbiografier.

Disse tre bøkene kom på 50 spenn pr stk.

1 kommentar:

  1. Jeg synes heller ikke at utvalget var det beste, men, men...

    Istanbul er ganske fin, jeg tror det er den eneste Pamukboken jeg faktisk har fullført.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !