mandag 25. mai 2009

Erfaring


Det får vel de fleste. Erfaring. Bare de lever lenge nok. Jeg f eks gikk rundt og trodde jeg kunne skrive, riktignok gammelmodig, men... det var jo dager da jeg var fornøyd med selv.
Det bør man ikke være, for fallhøyden er så voldsomt høy. Og ikke bare for seg selv. Folk flest bryr seg ikke om du har hverken vondt her eller der. Folk har mest med seg selv. Og iblant er det nok.

Ja, jeg har vært på rangel og jeg begynte min den 15. mai. Mest pga at jeg ikke liker høytidsdager. Jeg liker ikke engang å drikke. Men jeg gjør liksom for mye ut av det! Så dagene går...og jeg blir heller ikke helt meg selv.

Derfor sier jeg det som det er; jeg har ikke lest noe på en stund. Har forsøkt å lese Sandemose; men måtte lese samme avsnitt om og om igjen. Så da så...

Skjønte dere noe av dette? Ja, jeg tror det, - vi har alle down-perioder.

7 kommentarer:

  1. Det der var da veldig fint skrevet. Og herlig illustrert. Jeg fikk en "hodet over vannet" følelse her jeg satt.

    SvarSlett
  2. Men det var ikke Old Spice du drakk håper jeg?

    SvarSlett
  3. Jeg foreslår en stor kopp te, dyne og en eller annen dårlig underholdningsfilm på DVD. Håper du føler deg bedre snart!

    SvarSlett
  4. Sandemose og Old Spice - dette var det jammen barndommens sus over.

    Elsker fremdeles begge, jeg. Og lukten av Golden Blend pipetobakk, saltvann og Evert Taube.

    SvarSlett
  5. Erfaring er nødvendigvis ikke synonymt med fremskritt, utvikling eller glede. Men hvorfor la oss skolere i den sorte svanes viten- og sannhetskonsepsjoner, uten å innse vitsen med alt dette. For "vitsen" med en ting, er tingens poeng, og et "poeng" er ingen helhet, det er et punkt. Har man derimot grepet sannheten, da har man grepet om enn ikke nødvendigvis "det hele", så dog vitsen og poenget med det hele, dvs. den enhetsinstans eller det springende punkt som konstituerer helheten (slik poenget er dét som "gjør" en historie. På Norges vegne ønsker jeg Dem god bedring, og tilføyer gjerne at dine blogginnlegg (om ingenting eller mange ting) alltid er leserverdige.
    Vennlig hilsen Al Goretex.

    SvarSlett
  6. Litt på siden, men jeg har gitt deg en uutfordring - ligger i dagens utfordring.
    J

    SvarSlett
  7. Leit at du føler det slik, men ikke glem at det helt sikkert er mange som er glad i deg og bryr seg om at du ikke har det så lett!

    Old Spice minner meg om min elskede avdøde bestefar :)

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !