torsdag 10. juli 2008

Bøker om bøker


A Gentle Madness: Bibliophiles, Bibliomanes, and the Eternal Passion for Books

Forfatter: Nicholas A. Basbanes
Forlag: Holt Rinehart and Winston
Format: Heftet, Språk: Engelsk
Utgitt: 1993, Antall sider: 668
Vekt i gram: 771

Pris NKr. 115,- på Capris

Denne boka hentet jeg på Posten idag, så jeg kan jo ikke anbefale den ennå. Men jeg tror og håper at den innfrir mine forventninger. Og hvis den er bra, så vil den jo være av interesse for dere også.
Den bibliofile forfatteren Nicholas A. Basbanes har egen hjemmeside, og den kan du finne HER.

3 kommentarer:

  1. Trodde jeg hadde den, men forvekslet den med "Among The Gently Mad - Perspectives and Strategies for the Book Hunter in the Twenty-first Century" av samme forfatter. Anskaffet den i fjor, men har ikke fått sett på den nnå.

    SvarSlett
  2. Tenkte denne ville være noe for deg, TM, men hva skal jeg si når du har en i samme sjanger; av samme mann og ikke tatt deg tid til å se på den ennå?!
    For en luksus!

    SvarSlett
  3. Jeg samler på bøker om bøker, og kjøper når jeg kommer over noe som virker interessant. En vakker dag kommer de til glede, og kanskje til nytte.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !