torsdag 28. februar 2008

"Utenfor sirklene" av Colin Wilson


Den engelske originaltittelen var The Outsider og utkom første gang i 1956. Forfatteren var bare 24 år da den kom på markedet.
Jeg leste boka i min ungdom, men har ikke eid den før nå. Jeg kjøpte den forleden i et nettantikvariat. Nå leser jeg den omigjen. Og jeg er så glad for at jeg ikke husker et ord fra første gangs lesning.
Min lesning har i det siste vært så ustrukturert; ja, direkte vimsete. Men denne funket nå. Rett bok til rett tid.
Jeg leser med ungdommelig begeistring, og det er en sjelden og god følelse.
Dere kan selvfølgelig google dere frem til både bok og forfatter. Men jeg skal allikevel skrive litt mer utførlig om boka ved en senere anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !