fredag 15. februar 2008

Atter et film-varsel


Jeg tror jo så gjerne at folk flest er mer sosiale på en fredagskveld, sånn at de drikker og hygger seg med venner fremfor å se TV.
Men for enkelte asosiale av oss bok- & filmbloggere forholder det seg annerledes. Og kveldens film på svensk TV1 kan jeg trygt anbefale.(Kanskje jeg tilogmed ser den for andre gang.) Sean Penn og Tim Robbins fikk meget velfortjent Oscar for henholdsvis beste hovedrolle og beste birolle. På mange måter en trist film, men meget severdig og overbevisende. Regissøren Clint Eastwood var nominert, men fikk ikke prisen dét året.
22:00 Mystic River
Amerikansk thrillerdrama fra 2003. Et mord maner frem minner fra fortiden for tre barndomsvenner som har drevet fra hverandre. Når den enes datter blir drept, kan viser det seg at traumene fra gamle dager kan knyttes til forbrytelsen. Sean er nå mordetterforsker, og blir satt på saken. Han må jobbe raskt, for en sørgende Jimmy driver sin egen private etterforskning sammen med noen hardhendte venner. På underlig vis blir den tredje vennen, Dave, knyttet til det brutale drapet. Medvirkende:Sean Penn, Laurence Fishburne, Tim Robbins, Kevin Bacon, Laura Linney. Regi:Clint Eastwood. (15. år) Programmet slutter kl. 00:15

2 kommentarer:

  1. Laura Linney er også en god skuespiller. (Bl.a. The Life of David Gale og Love Actually, og en eller annen film som er kinoaktuell nå om dagen)

    SvarSlett
  2. Javisst, Spectatia. Skal merke meg henne hvis jeg ser filmen om igjen.
    Husker henne ifra "The Truman Show".

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !