torsdag 11. juli 2013

Alberto Manguel



Det er ikke ofte jeg blogger lenger. Jeg vurderte da også å kutte det helt ut. Men det vil ikke skje, - jeg er på vei tilbake. Vi har diskutert det tidligere; bokblogging må være lystbetont.
Men jeg gjør et beskjedent comeback med dette video-klippet som jeg gjerne deler med dere. Det er et mini-portrett av Alberto Manguel. Jeg vet at det for de spesielt interesserte - men det er dere vel? - for det kan være vanskelig å følge med når den godeste Alberto leser fransk, engelsk og spansk. Han leser imidlertid så tydelig og med en så klinkende klar diksjon, at selv min fordums gymnas-fransk ikke er helt bortkastet. Og ved hans opplesning tenker jeg at fransk er et vakkert språk.
Spansk har jeg aldri lært, men det er like fullt fint å lytte til.
Manguel er en anerkjent journalist, og en bestselgende forfatter av noe så sært som en bok om lesningens historie. Men i flere intervjuer har han hevdet at hans høyeste ønske var å bli bibliotekar.
Jeg skulle helst ha funnet fram en filmsnutt som viser Manguels fantastiske bibliotek, men i denne videoen får vi i det minste ta en titt i hans bokhyller. Så får vi gjette oss til resten.

Nå har endelig sommeren kommet til Drøbak, og det hjelper på humøret. Ingen tvil om annet: Nå hilser jeg blidt og høflig selv på folk jeg ellers ikke bryr meg det minste om... f.eks. i november.
Jeg ønsker deg en riktig god sommer, hvor enn du måtte befinne deg i verden!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !