onsdag 22. juni 2011

Lite høflig

En gang på 70-tallet ble Odd Eidems kone Bjørg Jønsson intervjuet av et ukeblad. Intervjuet forgikk hjemme hos Eidem. Og reporteren, Astrid Gunnestad, var iført en hvit, flagrende sommerkjole og skinnende hvit hatt..
Da Odd Eidem entret stuen, tilsynelatende uvitende om at de hadde besøk, utbrøt han spontant:
"Nå skvatt jeg! Et øyeblikk var jeg sikker på at vi var blitt hjemsøkt av Karen Blixens gjenferd!"
Var mannen full ? Var han ondskapsfull ? Eller var han bare bevisstløs i gjerningsøyeblikket ?
 Journalist Astrid Gunnestad

Karen Blixen

6 kommentarer:

  1. Eller traff han bare en slags blink?

    SvarSlett
  2. hehe...det er jo en viss portrettlikhet.

    SvarSlett
  3. Det var jo ein fantastisk kommentar. Eg ville tatt det som ein kompliment!

    SvarSlett
  4. Nåja, Aina, ville du virkelig det?

    SvarSlett
  5. Jeg tror nå ikke han var verken full, ondskapsfull eller bevisstlös - jeg synes han var riktig morsom! Litt får man da tåle.

    Omtrent som når jeg, forrige sommer i England, hadde tatt på meg en diskret liten hatt og min nyinköpte skjortebluse i beige lin og fikk kommentaren "Åh, så fin du er! Du ser ut som Ms Marple." Nå er ikke akkurat hun mitt moteikon da, men det var sikkert snilt ment.

    SvarSlett
  6. Eg har sansen for Karen Blixen, eg. Ville gjerne bli tatt for å vere hennar gjenferd. Noko så morosamt!

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !