fredag 9. juli 2010

Dagens leserapport

Kjøpte tre bøker på biblioteket idag, til 10 kr stk:

Knivseggen av Somerset Maugham
Ny Jord av Ivan Turgenjev
Ikke et ord  av Harlan Corben

Dessuten tittet jeg i hylla for nyheter og grafset med meg Min venn Stieg Larsson av Kurdo Baksi. Jeg er litt nysgjerrig på mannnen bak Sveriges største romansuksess. Stieg Larsson skrev Millenium-trilogien som en pensjonsforsikring. Men, som vi alle vet, hverken han eller samboeren fikk noen glede av at bøkene ble internasjonale bestselgere.
Og selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til biografier av typen "Min venn...", så er boka på overkommelige 150 sider, sikkert lettlest og derfor velegnet som lektyre i solveggen. (Ja, akkurat nå har vi sol.)

3 kommentarer:

  1. Du er en kløpper på gode bokdealer! (men selv synes jeg at Corben ikke er verdt en tier en gang ...)

    SvarSlett
  2. Har ikke lest noe av Corben før. Men en tier må han da være verd?! Selv lokalavisen vår koster 20.

    SvarSlett
  3. Du får lese og gi oss tilbakemelding om du synes han var verdt en tier. ;)

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !