mandag 31. august 2009

DVD på biblioteket


Høsten er definitivt kommet på Østlandet, med en noe ensidig værtype, får'n si. Enerverende sterke vindkast med regn døgnet rundt. Da er jeg glad for å ha tak over hodet, uleste bøker i hyllene og attpåtil etpar filmer som jeg har lånt med hjem fra vårt kjære, lokale småbybibliotek. Bibliotekarene der er så blide, service-minded og kunnskapsrike at... at halvparten kunne vært nok! Vakre er de også, alle sammen. Det er kun qvinder på vårt bibliotek, så det er sagt.
Hvis dere skal drømme dere vekk fra det norske høstmørket for en stakket stund, anbefaler jeg Jean de Florette I-II.
Jeg vil ikke prøve meg på noen beskrivelse, - det blir så lett klisjémessig. Nøyer meg med å si at det er film-, skuespiller-, og fortellerkunst av aller upperste klasse!

2 kommentarer:

  1. Og vil du at det skal vare lenger: Lån bøkene. Selv fant jeg de hos bruktbohandlen. Så jeg kan lese flere ganger.Heldige meg.

    SvarSlett
  2. Javisst er du heldig!
    Men virker det ikke litt forstyrrende å se for seg Montand og Depardieu når du leser ?

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !