tirsdag 14. april 2009

En stygg uvane


Jeg har lagt meg til en fryktelig stygg lese-uvane de siste ukene. Jeg blar ikke i eneste bok før jeg har lagt meg for kvelden. Da leser jeg fire, fem sider; tar en halv Imovane, leser to sider til...og slokner. Det er jo sånn vanlige dødlige leser, og er ikke en bokblogger verdig.
Men må jeg finne noe som fenger. Noe som passer dagsformen. Og jeg vet sannelig ikke hvordan jeg skal karakterisere den formen.
Proust blir for langsom. Ian Fleming for overfladisk. Eidem for velkjent. Stieg Larsson for lett. Osv.
Men jeg har ett ess i ermet, og tar sjansen på å trekke det fram: Haikerens guide til galaksen av Douglas Adams.
Husker den jo ganske godt, men håper jeg i det minste humrer litt ved gjensynet. Lo ihvertfall høyt første gang.

5 kommentarer:

  1. Mnem!!!! Holder deg våken halve natten - uansett hvor mange Imovane du tar. garantert!!

    SvarSlett
  2. Her må jeg skuffe deg, Janke. Leste halve Mnem. Så ble jeg lei. Talentfull forf., ja bevares! Men boka ble for "konstruert" i mine øyne.
    (Det er ofte håpløst å anbefale bøker for andre.)

    SvarSlett
  3. Sånn går det når man har for mange bøker å velge mellom.

    :-)

    SvarSlett
  4. Ja BS,da jeg var på flyttefot nylig, angret jeg for første gang på at jeg hadde så mange bøker.

    SvarSlett
  5. Det tok litt tid før jeg skjønte hvorfor du hadde bilde av Ullmanns bok som illustrasjon.

    SvarSlett

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !