lørdag 5. januar 2008

Småbyens bibliotek...

Svar på lørdags-quizen: 1. Keith Richards 2. Sin egen herre og Født til frihet 3. Et lydmalende ord 4. Heinrich Böll 5. Edgar Allen Poe 6. Knut Hamsun 7. Han er utdannet teolog 8. Cora Sandel 9. Harry Martinson 10. Selv om det aldri er blitt bevist, har spekulasjonene vært mange om at dikteren ble forgiftet.


Jeg vet egentlig ikke hvordan det står til med bibliotekene her i landet. Antar at det varierer veldig fra kommune til kommune.
Men jeg vet hvordan det står til i badebyens bibliotek. Det holder til i en ærverdig gammel trebygning sentralt ved småbyens torg. Både bibliotekarene og vi brukerne, er med rette stolte av vårt lille bibliotek.
Men jeg savner noe! Vi har ikke Samtiden, Vinduet, Film & Kino eller andre kultur-tidsskrifter. Vi har ikke tidsskrifter. Punktum!
Vi har heller ikke Morgenbladet eller Klassekampen.
Åsså jeg da gitt, som trodde bibliotekene i Norge fikk et abonnement for en slikk og ingenting.
Men sånn er det altså hos meg. Hvordan er det hos deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nei, ikke nøl, men skriv en riktig god kommentar !